dinsdag 17 januari 2012

Nieuw verslag

Reactie: Jola

Campingplaats

Cantignergues. Zelfs met deze kou haalt die plaats bij mij het ultieme vakantiegevoel naar boven. Als ik mijn ogen dicht doe, zie ik het dorp voor me. De prachtige Franse huisjes met blauwe luiken. Het dorpsterras en het jeu de boules toernooi. De zithoek, waar je zelfs met temperaturen ver boven de 30 graden nog verkoeling kunt vinden. Het gezellige zwembad, met een prachtig uitzicht op Franse bergen. Vorig jaar was ik voor het eerst in dit Franse dorpje. Samen met mijn ouders, drie zussen en een vriendin. Het was een perfecte vakantie. De gastvrijheid, de openheid naar elkaar, de nieuwe vriendschappen, de hartelijkheid van alle vakantiegangers, de gezellige groep jongeren en het leven met God, maakte deze plek tot een prachtig vakantieoord.
Natuurlijk waren we ook afgelopen zomer te vinden in Porte d’EspĂ©rance. En nu twee weken. Want, “Die negen dagen waren te kort!”, heb ik het hele jaar mogen horen. De groep jongeren was dit jaar nog groter. Ik herinner me nu weer die avond dat we met elkaar in de zithoek zaten. Het was al bijna tijd om zachter te gaan praten. Maar toen werden de opwekkingsbundels tevoorschijn gehaald. Met kippenvel op de armen zongen we onder de sterrenhemel van Gods grootheid.
De georganiseerde activiteiten bracht de groep vaak bijeen. Zo sliepen we samen bij een grot, naast een enorm ravijn. Een ervaring die ik nooit zal vergeten. In het dorp werden canyontochten, wijnproeverijen, sing-ins en kerkdiensten georganiseerd. En voor de wekelijkse barbecue bleven wij sowieso thuis. Ja, ik noem het ‘thuis’. Want ik heb me tijdens een vakantie nog nooit zo thuis gevoeld als in Cantignergues.

De hartelijke groeten!! Jola

Geen opmerkingen:

Een reactie posten